هلدینگ گروه سه
هلدینگ گروه سه
هلدینگ گروه سه
خراسان رضوی ، مشهد

معرفی اقامتگاه های بوم گردی استان خراسان رضوی

اقامتگاه بوم گردی ملک نادر

موقعیت جغرافیایی : استان خراسان رضوی –مشهد – جاده کلات – نرسیده به سد کارده – روستای اندرخ

فاصله تا شهر مشهد : 38 کیلومتر

فاصله تا فرودگاه مشهد : 50 کیلومتر

جاذبه های گردشگری :

روستای اندرخ در مسیر مشهد به کلات نادر قرار گرفته و آب و هوایی مطبوع و طبیعتی کوهستانی دارد که آن را به تفرجگاهی پرطرفدار بدل کرده است. دره اندرخ، دره ای سرسبز با صخره های بلند و غارهای متعدد است که مقصد کوهنوردان و صخره نوردان بسیاری می باشد. رودخانه و سد کارده در نزدیکی این روستا قرار گرفته و از مناطق تفریحی مشهد محسوب می شود.

اقامتگاه قوامیه ریاب ( خانه علیپور )

موقعیت جغرافیایی : استان خراسان رضوی – گناباد – روستای ریاب

فاصله تا شهر گناباد : 9 کیلومتر

فاصله تا شهر مشهد : 288 کیلومتر

فاصله تا فرودگاه مشهد : 290 کیلومتر

جاذبه های گردشگری منطقه :

از مهم ترین مناطق گردشگری شهر گناباد، گردشگری مذهبی با وجود امامزاده‌ های متعدد آن می‌ باشد و علاوه بر آن قنات جهانی قصبه گناباد است که از بیش از 2500 سال قبل بیابان خشک گناباد از این قنات سیراب شده و مهندسی احداث این قنات هر گردشگر داخلی و خارجی را متحیر کرده است. گردشگران با سفر به این اقامتگاه می توانند از سایر جاذبه های گناباد نظیر امامزاده سلطان محمد عابد کاخک،  قنات قصبه، کویر و کلوت های گناباد و روستای قوژد و روستای ییلاقی سنو بازدید نمایند.

اقامتگاه بوم گردی چشمه سبز گلمکان

موقعیت جغرافیایی : استان خراسان رضوی – مشهد – گلمکان

فاصله تا شهر مشهد : 50 کیلومتر

فاصله تا فرودگاه مشهد : 75 کیلومتر

جاذبه های گردشگری منطقه :

از جمله جاذبه های گردشگری این منطقه  که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، می توان به دریاچه چشمه سبز، اثر تاریخی عبد الرحمن گهواره گر و حسینیه گلمکان، غار پرده رستم، خانه خواجه داد گلمکان، روستای دیدنی کاهو و اخلمد اشاره کرد.

اقامتگاه بوم گردی دره پرستوها

موقعیت جغرافیایی : استان خراسان رضوی – نیشابور – روستای حصار بوژان

فاصله تا شهر نیشابور : 15 کیلومتر

فاصله تا شهر مشهد : 120 کیلومتر

فاصله تا فرودگاه مشهد : 120 کیلومتر

جاذبه های گردشگری منطقه :

 روستای بوژان علاوه بر طبیعتی بکر و دلنشین، دارای جاذبه هایی همچون تخت هلاکوخان، رودخانه بوژان، آبشار بوژان با ارتفاع 15 متر، امامزاده سلیم، امام زاده خواجه گل علی، دره پرستوها، چشمه شکراب و کلاغ چین در 5 کیلومتری روستا، دره بازه صدر و مرغزار دره می باشد. همچنین بدلیل نزدیک بودن روستا به نیشابور، امکان بازدید از جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهر نیز برای گردشگران وجود دارد.

اقامتگاه بوم گردی آق بجی و دده طرقبه

موقعیت جغرافیایی : استان خراسان رضوی – مشهد – طرقبه – روستای نغندر

فاصله تا مشهد : 40 کیلومتر

فاصله تا فرودگاه مشهد : 42 کیلومتر

فاصله تا راه اهن مشهد : 40 کیلومتر

جاذبه های گردشگری منطقه 

روستای بسیار زیبا و دیدنی نغندر در 10 کیلومتری شمال غربی شهرستان طرقبه قرار دارد. نغندر به دلیل بهره مندی از طبیعتی بکر، آب و هوایی مطلوب و خنک، باغات سرسبز و پر از محصول به شاهرگ ییلاقات مشهد معروف است. با سفر به این منطقه بکر و فوق العاده می توانید از جاذبه های گردشگری دیگری همچون دریاچه و سد چالیدره، بند گلستان، قلعه شاهان دژ شاندیز، روستاهای هدف گردشگری جاغرق و ابرده، غار مغان، پارک کمر مقبولا و پارک طبیعی هفت حوض (دره هفت حوض) دیدن نمایید.

اقامتگاه بوم گردی روستایی باغ شمخال

موقعیت جغرافیایی : استان خراسان رضوی – قوچان – روستای شمخال

فاصله تا مشهد : 220 کیلومتر

فاصله تا شهر قوچان : 83 کیلومتر

فاصله تا فرودگاه مشهد : 230 کیلومتر

فاصله تا راه آهن سبزوار : 192 کیلومتر

جاذبه گردشگری منطقه :    

از جمله جاذبه های گردشگری این منطقه که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند می توان به دره شاهرگ، دره شمخال (پوشش گیاهی این دره شامل گردو، انجیر، چنار، بید، سپیدار، زرد آلو، گون و زرشک می باشد که به زیبایی دره افزوده است)، یخچال نمد مالها، سد و دریاچه تبارک، دره یوسف خان، روستای زیبای گل مخاران، تپه قلعه زاوه، غار قباد، غار برسلان، غار باغچه، غار کلر و  آبگرم تنگه کهنه اشاره کرد. 

اقامتگاه بوم گردی نرگس مزینان

موقعیت جغرافیایی : استان خراسان رضوی – داورزن – روستای مزینان

فاصله تا فرودگاه سبزوار : 80 کیلومتر

فاصله تا راه آهن سبزوار : 134 کیلومتر

جاذبه گردشگری منطقه :

از دیگر جاذبه های گردشگری روستای مزینان و شهرستان داورزن که در نزدیکی این اقامتگاه می باشد، می توان به موارد زیر اشاره کرد: آتشکده آذربرزین مهر، کاروانسرای تاریخی مهر، کاروانسرای مزینان و مسجد جامع چشام .

اقامتگاه بوم گردی ماژان 

موقعیت جغرافیایی : استان خراسان رضوی – شاندیز – روستای حصار سرخ

فاصله تا فرودگاه مشهد : 39.7 کیلومتر

فاصله تا راه آهن مشهد : 38 کیلومتر

جاذبه گردشگری منطقه :

از جمله جاذبه های گردشگری و دیدنی این اقامتگاه بوم گردی می توان به مجتمع تفریحی و مرکز خرید بزرگ پدیده شاندیز، پارک طبیعی شاندیز، رصدخانه نجوم رضوی شاندیز، منطقه زیبا و سرسبز ابرده، تله کابین زشک شاندیز، پیست اسکی ابرده شیرباد و وجود انواع فروشگاه های صنایع دستی و سنتی این منطقه اشاره کرد. 

اقامتگاه بوم گردی ارگ رادکان

موقعیت جغرافیایی : استان خراسان رضوی – چناران – روستای رادکان

فاصله تا فرودگاه مشهد : 97 کیلومتر

فاصله تا راه آهن کاشمر : 5 کیلومتر

از افتخارات این اقامتگاه بوم گردی زیبا می توان به دریافت عنوان برترین اقامتگاه بوم گردی کشور، واحد برتر اقامتگاه های بوم گردی استان خراسان رضوی، کارآفرین نمونه روستایی کشور و کارآفرین برتر صنعت گردشگری کشور در سال 96 اشاره کرد.

جاذبه گردشگری منطقه :

این اقامتگاه میزبان دیوار نگاره ی دیدنی استاد بزرگ محمد رضا شجریان که در زمان تدریس ایشان در مدرسه ی روستای رادکان حدود 59 سال پیش بر دیوار این مدرسه نقش بسته بود، است که پس از فرسوده شده مدرسه با همکاری مسئولان به این اقامتگاه منتقل شد. از دیگر جاذبه های گردشگری و طبیعی نزدیک این اقامتگاه می توان به میل رادکان چناران یا برج رادکان و یخدان رادکان اشاره کرد.

اقامتگاه بوم گردی تنسگل

موقعیت جغرافیایی : استان خراسان رضوی – کاشمر – روستای فروتقه

فاصله تا کاشمر : 5 کیلومتر

فاصله تا راه آهن کاشمر : 5 کیلومتر

فاصله تا فرودگاه مشهد : 238 کیلومتر

جاذبه های گردشگری منطقه : 

روستای کهن فروتقه دارای آثار تاریخی و طبیعی فراوانی همچون حمام قدیمی روستا، موزه مردم شناسی، قنات، بافت تاریخی و کوچه باغ های روستا و از همه مهم تر یخدان طبیعی فروتقه می باشد که همه ساله توجه گردشگران فراوانی را به سوی خود جلب می کند. باغ مزار ( بقعه امامزاده سید حمزه )، آرامگاه شهید مدرس، آستان مقدس امامزاده سید مرتضی، برج تاریخی علی آباد کاشمر، روستای دیدنی نامق، آبشار و آبگرم کریز و … از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه می باشند.

اقامتگاه بوم گردی میوان

موقعیت جغرافیایی : استان خراسان رضوی – کلات نادر – روستای جلیل آباد

فاصله تا مشهد : 145 کیلومتر

فاصله تا فرودگاه مشهد : 154 کیلومتر

فاصله تا راه اهن مشهد : 141 کیلومتر

جاذبه های گردشگری منطقه :

از جمله جاذبه های گردشگری ای منطقه می توان به کاخ خورشید، آبشار بابا رمضان، بند نادری، مسجد کبود بند، آبشار ارتکند، آبشار قره سو، آبشار چرم، کتیبه نادری و خانه گبرها اشاره کرد.

کاخ خورشید: کاخ خورشید یکی از یادگاری های به جا مانده از زمان نادر شاه است و به دستور نادرشاه در ۳ طبقه ساخته شده و ۱۲ اتاق دارد که محل زندگی نادرشاه و خانواد اش بوده است. زیرزمین این کاخ هم به عنوان محل نگهداری و مخفی کردن غنایم و گنج ها ی عظیم به دست آمده در جنگ ها استفاده می شده است.

اقامتگاه بوم گردی امیری

موقعیت جغرافیایی : استان خراسان رضوی – بجستان – روستای فخرآباد

فاصله تا شهر بجستان :45 کیلومتر

فاصله تا فرودگاه مشهد : 306 کیلومتر

فاصله تا راه آهن بجستان : 53 کیلومتر

جاذبه های گردشگری منطقه : 

استان خراسان رضوی به دلیل داشتن وسعت زیاد دارای گوناگونی آب و هوا در مناطق مختلف خود می باشد که بجستان از مناطق با آب و هوای معتدل و کوهستانی این استان به شمار می آید. مناطق ییلاقی تنگه نسترن، بوستان طبیعی نوبهار، دره آهنگ، باغ سلیمه مزار، سد سریده و منطقه حفاظت شده ” افتخار ” از مناطق گردشگری مهم و پر بازدید این شهرستان هستند. مسجد جامع بجستان، مسجد جامع مرندیز، پل یونسی و كاروانسراي قاسم آباد نیز نمونه هایی از آثار تاریخی به جا مانده از دوران پیشین در نزدیکی این منطقه می باشند.

اقامتگاه بوم گردی شمیرون

موقعیت جغرافیایی : استان خراسان رضوی – خواف – نشتیفان

فاصله تا شهر مشهد : 293 کیلومتر

فاصله تا خواف : 18.8 کیلومتر

فاصله تا فرودگاه مشهد : 306 کیلومتر

جاذبه های گردشگری منطقه :

شهر کهن نشتیفان دارای آثار تاریخی و طبیعی فراوانی نظیر قبرستان سنگی، مدرسه غیاثیه خرگرد، باغات سرسبز و از همه مهمتر آسباد یا همان آسیاب های بادی می باشد که فاصله این اقامتگاه تا  آسباد های هزار ساله و قنات منطقه حدود پانصد متر است، این آسباد های قدیمی از بادهای صد و بیست روزه ( بادی که از اواخر اردیبهشت تا پایان شهریور می وزد ) نیرو می گرفتند.

اقامتگاه بوم گردی همایون شهر

موقعیت جغرافیایی : استان خراسان رضوی – تربت حیدریه – روستای صنوبر

فاصله تا شهر تربت حیدریه : 13 کیلومتر

فاصله تا فرودگاه مشهد : 148 کیلومتر

فاصله تا راه آهن تربت حیدریه : 23 کیلومتر

جاذبه های گردشگری منطقه :

روستای بسیار زیبا و دیدنی صنوبر معروف به نگین سرسبز تربت حیدریه در 12 کیلومتری شمال غربی این شهرستان قرار دارد، طبیعت بکر و آب و هوای ییلاقی این روستا را به یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری تربت حیدریه در فصل های بهار و تابستان و همچنین آخر هفته ها تبدیل کرده است. آتشکده، بقایای باستانی شهر همایونی (مربوط به قبل از اسلام)، غار ماه پری، غار لانه کبوتری، باغات سرسبز و پر محصول، مناظر طبیعی و چشم نواز، آثار قلعه گبری، رودخانه شصت رود و دره کهنه تلخ از دیدنی ترین و جذاب ترین جاذبه های تاریخی و طبیعی روستای صنوبر به شمار می آیند.

اقامتگاه بوم گردی درجه 

موقعیت جغرافیایی : استان خراسان رضوی – تایباد – روستای پشته

فاصله تا شهر مشهد : 283 کیلومتر

فاصله تا شهر تایباد : 53 کیلومتر

فاصله تا فرودگاه مشهد : 279 کیلومتر

جاذبه های گردشگری منطقه :

مزار حاج محمد چنار، میل آجری کرات، آرامگاه مولانا ابوبکر تایبادی، مسجد تاریخی ملک زوزن، مسجد جامع سنگان، مدرسه خرگرد غیاثیه، رباط عباس آباد و … از جمله جاذبه های تاریخی و دیدنی این منطقه می باشند.

اقامتگاه شهربانو

موقعیت جغرافیایی : استان خراسان رضوی – رشتخوار – روستای سنگان بالا خواف

فاصله تا شهر رشتخوار : 25.7 کیلومتر

فاصله تا شهر مشهد : 30 کیلومتر

فاصله تا فرودگاه مشهد : 186 کیلومتر

جاذبه های گردشگری :

روستای تاریخی سنگان بالا با قدمت حدود 2500 سال دارای طبیعتی بسیار زیبا و آثار باستانی متعدد همچون مزار شیخ امام قلی، حمام و آب انبارهای قدیمی، آبشارهای فراوان و جنگل های سرسبز می باشد. با سفر به این منطقه می توان از امکان تاریخی و گردشگری دیگری همچون مسجد جامع رشتخوار، خانه قدیمی حاجی خان یاور، دره ییلاقی غرقاب، مزار شیخ ابدال و سید قوام الدین و آب انبار اکبرآباد دیدن نمایید.

اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم

موقعیت جغرافیایی : استان خراسان رضوی –بینالود – 55کیلومتری جاده نیشابور – روستای درخت سپیدار

فاصله تا شهر مشهد : 68 کیلومتر

فاصله تا فرودگاه مشهد : 70 کیلومتر

فاصله تا راه اهن نیشابور : 65.3 کیلومتر

فاصله تا راه آهن مشهد : 76.8 مشهد

جاذبه های گردشگری :

از جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی این منطقه نیز می توان به آتشکده بازه هور و کاروان سراهای قدیمی اشاره کرد.

اقامتگاه بوم گردی باغ صفا

موقعیت جغرافیایی : استان خراسان رضوی – درگز – نوخندان – روستای محمد تقی بیک

فاصله تا شهر مشهد : 229 کیلومتر

فاصله تا شهر درگز : 50 کیلومتر

فاصله تا فرودگاه مشهد : 236 کیلومتر

جاذبه گردشگری :

 پارک ملی تندوره، دره شمخال، تنگه زو، دریاچه درونگر، یارم تپه، تفرجگاه امام قنبر، منطقه قزقان دره، شیلگان دره و رودخانه زنگلانلو از جمله زیبایی های چشم نواز و شناخته شده این منطقه می باشد که گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری را شیفته خود کرده است. 

اقامتگاه بوم گردی باغدشت

موقعیت جغرافیایی : استان خراسان رضوی – کوهسرخ – ریوش

فاصله تا شهر کاشمر : 33 کیلومتر

فاصله تا فرودگاه سبزوار : 149 کیلومتر

فاصله تا راه آهن کاشمر : 35 کیلومتر

جاذبه های گردشگری منطقه :

از جمله جاذبه های گردشگری منطقه ریوش می توان به این موارد اشاره کرد :

آبشار و آبگرم معدنی کریز، یخچال طبیعی بندقرا و مناظر چشم نواز و کم‌نظیر مسیر کوهستانی کاشمر به کوه‌سرخ و کوه‌سرخ به نیشابور که شامل چشمه‌سارها و کلاته‌های مختلفی است. زیبایی‌های این منطقه که تشابه بسیار زیادی با ماسوله دارد، همه روزه شمار بسیاری از گردشگران را به سوی خود جلب می‌کند. البته این مسیر در بهار و تابستان بسیار دیدنی تر است و سفر به این منطقه در یکی از این فصول پیشنهاد ما به خواهد بود.

همچنین قلعه گبر حصار، یخدان فروقته و کاروانسرای حاج کاظم مدرس از دیگر اماکن دیدنی این دیار زیبا می باشند.

اقامتگاه بوم گردی خانه خورشید

موقعیت جغرافیایی : استان خراسان رضوی – خلیل آباد – روستای نصرآباد

فاصله تا شهر کاشمر : 18 کیلومتر

فاصله تا فرودگاه مشهد : 250 کیلومتر

فاصله تا راه آهن کاشمر : 17 کیلومتر

جاذبه های گردشگری منطقه : 

از مراکز دیدنی خلیل آباد، آبگرم خلیل‌ آباد است که در گویش محلی به آن گِرمو گویند.حرارت آبِ آبگرم 25 درجه و مناسب برای درمان بیماری های پوستی، بیماری‌های استخوانی و بیماری‌های مفصلی می‌باشد. به دلیل وجود آبگرم در منطقه ای بکر و دیدنی، برای دسترسی به آن نیاز به دو ساعت کوه پیمایی و عبور از گردنه و دره است. از دیگر مناطق دیدنی این منطقه می توان از برج علی آباد کاشمر و مناره فیروزآباد که تقریبا در 15 کیلومتری اقامتگاه واقع شده، نام برد. هم چنین مسجد جامع کاشمر، یخچال تربقان، منطقه نمونه گردشگری کوهسرخ نیز از دیگر جاذبه های این منطقه می باشد.

اقامتگاه بوم گردی روژان قوشق آباد

موقعیت جغرافیایی : استان خراسان رضوی – شهر گلبهار – روستای قوشق آباد

فاصله تا شهر مشهد : 53 کیلومتر

فاصله تا فرودگاه مشهد : 63 کیلومتر

جاذبه های گردشگری منطقه :

شهر توریستی مشهد، علاوه بر جنبه زیارتی که دارد، از جاذبه های طبیعی، تفریحی، تاریخی و گردشگری دیگری نیز مانند سد کارده، آرامگاه فردوسی، خانه توکلی مشهد، آرماگاه نادرشاه افشار، خانه داروغه مشهد، مجموعه تفریحی چالیدره، پارک وکیل آباد، پارک کوهسنگی و آرامگاه پیرپالان دوز، سرزمین موج های آبی نیز برخوردار می باشد. چالیدره یکی از جاذبه های دیدنی و تفریحی مشهد است که در فاصله 63 کیلومتری اقامتگاه روژان جای دارد. از جمله تفریحات مجموعه تفریحی چالیدره می توان به رستوران، قایق سواری و ماهیگیری اشاره نمود. این منطقه، به دلیل قرارگیری در میان دو کوه، از پوشش گیاهی سرسبز و آب و هوای خنک و دلپذیر برخوردار می باشد که قرار گیری دریاچه ای زیبا در آن، موجب جذابیت دوچندان این منطقه شده است.شهر 

اقامتگاه بوم گردی حمویه

موقعیت جغرافیایی : استان خراسان رضوی – جوین – روستای بحرآباد

فاصله تا شهر جوین : 15 کیلومتر

فاصله تا شهر مشهد : 318 کیلومتر

جاذبه های گردشگری منطقه :

در سال های اخیر روستاهای بحرآباد، قزلقارشی، قارزی و بیسجرد با هم ادغام شده اند و با نام شهرک رازی شهرت دارند. شهرک رازی دارای آثار غنی و تاریخی است که از میان آن ها می توان به تپه های باستانی و قلعه بیسجرد، محوطه باستانی بحرآباد ثبت شده در آثار ملی، آرامگاه حمویه، قعه متبرکه امامزادگان سید آدم (ع)، قلعه محصور به خندق و قلعه قدیمی اشاره کرد.