هلدینگ گروه سه
هلدینگ گروه سه
هلدینگ گروه سه
خراسان رضوی ، مشهد

بهترین مقصد های پاییزی

بهترین مقصد های پاییزی

بهترین ها درایران برای سفرهای پاییزی

فصل پاییز فصل مورد علاقه بسیاری از سفردوستان و گردشگران است. بسیاری از گردشگران و توریست ها، فصل پاییز را برای سفرهای خود انتخاب می کنند؛ چرا که در بهترین مقصدهای پاییزی ایران، جهانی از رنگ ها، زیبایی ها و آب و هوایی دلچسب را منتظرشان است.

با رسیدن فصل پاییز و شروع این زیبایی های طبیعت در ادامه چند مورد از بهترین مقصدهای سفر در این فصل زیبا را به شما معرفی می کنیم. مقصدهایی که مطمئناً سفر پاییزی دلچسبی را برای شما رقم می زنند. سفرهای پاییزی ایران را در انواع گوناگون مانند جاده ها، جنگل ها، رودخانه ها و… را به تصویر می کشیم.

بهترین جاده های ایران برای سفرهای پاییزی

جاده اسالم به خلخال، جاده ای رویایی برای مسافرت پاییزی

جاده اسالم به خلخال بزرگ ترین جاده جنگلی ایران است. این جاده شگفت انگیز از شهر اسالم، واقع در استان گیلان آغاز می شود و حدود 70 کیلومتر ادامه می یابد؛ و نهایتا به شهر خلال در جنوب استان اردبیل می رسد.

جاده اسالم به خلخال، با گذر از جنگل های متراکم، کوهستان ها و طبیعت بکر، توسط بسیاری از مسافران به عنوان مقصد اصلی برای سفرهای جاده ای به خصوص در مسافرت های پاییزی انتخاب می شود.

جاده چالوس، پادشاه سفرهای پاییز

شهر چالوس از دیدنی ترین شهرهای شمال کشور است. علاوه بر این، جاده چالوس معروف ترین و البته، دیدنی ترین جاده ایران در تمام فصول است.

دلیل سفر به چالوس در پاییز، تنوع آب و هوایی این جاده است. نه تنها بارش باران و برف از جذابیت های جاده چالوس در پاییز است؛ بلکه در ارتفاعات این جاده می توانید تصویری حیرت انگیز از دره ای غرق در مه را ببینید.

علاوه بر فروش آش و … در ارتفاعات این جاده، که در اکثر فصول سال وجود دارد؛ در فصل پاییز بسیاری از افراد محلی، در کنار جاده، انواع محصولات فصلی نظیر میوه های پاییزی را می فروشند. این یک تجربه عالی از سفر پاییزی شما خواهد بود!

 

جنگل ها؛ برترین جاذبه ها در سفرهای پاییزی

پارک جنگلی النگدره _ استان گلستان

در پارک جنگلی الگندره، برخی از نفس گیر ترین و باشکوه ترین مناظر جنگل های شمال ایران را مشاهده خواهید کرد. الگندره علاوه بر تمام زیبایی هایش، در طول پاییز فوق العاده تر از همیشه می باشد. این پارک جنگلی، از گزینه های اصلی مسافران برای انتخاب به عنوان مقصد پاییزی می باشد. به همین خاطر پارک جنگلی النگدره جز 7 منطقه نمونه طبیعی ایران است.

آب و هوای پارک الگندره در پاییز معتدل و خاص است. علاوه بر اینکه این جنگل غرق در هزاران رنگ درخشان است. در کنار جذابیت های این جنگل در پاییز، تعدادی چشمه و رودخانه نیز در دل این پارک جنگلی قرار دارد.

همچنین یک مسیر فوق العاده برای پیاده روی در این جنگل وجود دارد. بسیاری از مسافران و گردشگران از این مسیر پیاده روی به عنوان جاده درمانی استفاده می کنند.

جنگل ابر مقصدی رویایی برای پاییز

جنگل ابر از قدیمی ترین و البته زیباترین جنگل های ایران است. این جنگل شگفت انگیز، ادامه جنگل های شمالی ایران است و در جنوب رشته کوه های البرز قرار دارد.

علت نام گذاری این جنگل به عنوان جنگل ابر، به این خاطر است که بیشتر فصول سال، تحت پوشش اقیانوسی از ابر و مه قرار دارد. امکان تماشای جنگلی از هزاران رنگ پاییزی که غرق در مه است، جنگل ابر را تبدیل به یکی از بهترین مقصدهای پاییزی کرده است.

جنگل ابر در استان سمنان، شهر شاهرود قرار دارد. زمانی که در طبیعت بکر و پاییزی این جنگل قرار می گیرید، باورتان نمی شود که در بخشی از شهر کویری سمنان قرار دارید. جنگل ابر شاهرود، مملو از تپه های شیب دار و رودخانه های مختلف می باشد.

بهترین زمان بازدید از جنگل ابر، فصل های تابستان و پاییز می باشد. همچنین بهترین زمان برای عکاسی و مشاهده ابرها، صبح خیلی زود است.

group3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *