هلدینگ گروه سه
هلدینگ گروه سه
هلدینگ گروه سه
خراسان رضوی ، مشهد

جاذبه دیدنی مشهد_ آرامگاه فردوسی

جاذبه دیدنی مشهد_ آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی_ جاذبه دیدنی مشهد

بنای آرامگاه فردوسی یکی از زیباترین مقبره های ایران و نقاط دیدنی استان خراسان رضوی محسوب می شود که در طول زمان تغییرات زیادی داشته و معماران بزرگی برای طراحی بنای مقبره این شاعر بزرگ طرح ارائه کرده اند.

آرامگاه فردوسی که در گذشته صرفاً به عنوان محل خاکسپاری حکیم ابوالقاسم فردوسی شناخته می شد؛ امروزه چیزی فراتر از یک آرامگاه ساده و معمولی است. این مجموعه بزرگ از بخش های مختلفی تشکیل شده است. در نمای بیرونی و داخلی آرامگاه؛ سروده های فردوسی را خواهید دید که در بخش های مختلف با کمک هنر کاشی کاری و نقوش سنگی نمایان شده است.

امروزه مساحت مجموعه آرامگاه فردوسی برابر با 6 هکتار است که شامل: باغ آرامگاه، استخر، آرامگاه حکیم فردوسی، ساختمان اداری، کتابخانه، موزه، آرامگاه شاعر بزرگ معاصر مهدی اخوان ثالث و آرامگاه خسرو آواز ایران استاد محمدرضا شجریان است.

30 فواره در سه دسته 10 تایی با تزئیناتی از گلبرگ نیلوفر به نشانه 30 سال رنج فردوسی برای نوشتن شاهنامه در استخر اصلی آرامگاه قرار گرفته است.

آرامگاه فردوسی با عنوان { مجموعه فرهنگی باغ آرامگاه فردوسی } در شهر توس_ مشهد قرار دارد و فاصله مشهد تا آرامگاه فردوسی حدود 30 کیلومتر است.

آدرس آرامگاه فردوسی : استان خراسان رضوی_ مشهد_ شهر توس_ انتهای بلوار بهارستان

ساعت کاری آرامگاه فردوسی جهت بازدید: هر روز از ساعت 9 صبح آغاز و تا عصر ساعت 16-17 ادامه دارد.

group3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *