هلدینگ گروه سه
هلدینگ گروه سه
هلدینگ گروه سه
خراسان رضوی ، مشهد

طرقبه مشهد- جاذبه گردشگری مشهد

طرقبه مشهد- جاذبه گردشگری مشهد

طرقبه – مشهد

در طی سال های اخیر بوم گردی و روستا گردی مورد توجه تعداد زیادی از علاقه مندان قرار گرفته که این موضوع باعث رشد امکانات و حضور گردشگران در مناطق روستایی و ییلاقی شده است. شهر طرقبه یکی از بهترین و معروف ترین جاذبه های تفریحی- گردشگری و دیدنی مشهد می باشد که علاوه بر مسافران، بسیاری از مشهدی ها در روزهای تعطیل به این منطقه زیبای کوهستانی می روند.

طرقبه منطقه بسیار خوش آب و هوایی است و به داشتن ییلاقات متعدد و روستاهای گردشگری شهرت دارد. همچنین جاذبه های تفریحی و تاریخی متنوعی دارد و به همین دلیل طرفداران گردشگر زیادی را به خود جذب می کند.

طرقبه نام شهری در شهرستان طرقبه- شاندیز واقع در استان خراسان رضوی- مشهد است که در فاصله 16 کیلومتری از مشهد، در قسمت انتهای غربی بلوار وکیل آباد قرار دارد. این شهر در مسیر جاده جاغرق و در جنوب غربی شهر مشهد واقع شده و از سمت غرب و شمال به کوه های بینالود و کوه تخت رستم محدود می شود.

طرقبه مشهد یکی از بکرترین و زیباترین مناطق طبیعی مشهد به شمار می رود و سالانه مسافران و گردشگران زیادی برای گذراندن اوقات فراغت خود به سمت این منطقه راهی می شوند. شهر طرقبه را می توان از نظر وجود تنوع امکانات تفریحی و فضای طبیعی بکر، برای دورهمی های خانوادگی بسیار مناسب دانست.

مجموعه تفریحی چالیدره

 

یکی از مناطق تفریحی طرقبه – مشهد که بسیار معروف شده است چالیدره نام دارد. بازی های هیجان انگیزی که در این مجموعه وجود دارد بسیار متنوع می باشد، مانند : زیپ لاین، بانجی جامپینگ، تله کابین، تله سیژ و تفریحات آبی مثل قایق سواری، قایق موتوری و حتی ماهیگیری می باشد.

چالیدره مجموعه ای که در سال های اخیر تبدیل به قطب گردشگری شده است و هر سال گردشگران زیادی برای بازدید از آن به طرقبه سفر می کنند. چالیدره با پوشش گیاهی مناسب، آب و هوایی مطبوع و خنک و یک دریاچه زیبا، مکانی مناسب برای تفریح و طبیعت گردی می باشد.

برای دسترسی راحت به آدرس چالیدره – مشهد روی نقشه گوگل روی نوشته زیر کلیک نمایید.

چالیدره – مشهد

روستای حصار

 

یکی از روستاهای ییلاقی طرقبه که از طبیعت چشم نواز و آب و هوای فوق العاده ای برخوردار است روستای حصار نام دارد. این روستا به دلیل اینکه در حصار کوه های اطراف قرار گرفته است به این نام شناخته می شود و باغ های میوه بسیاری در آن به چشم می خورد.

روستای حصار از امکانات رفاهی برخوردار است و اهالی آن به طور عمده به مشاغلی همانند باغداری، دامداری، کشاورزی و قالی بافی مشغول هستند. دمای هوای تابستان های حصار معتدل و زمستان های آن نسبتاً سرد است. در این روستا مسجد، حسینیه، مدرسه و مرکز بهداشت قرار دارد.

دسترسی به آدرس روستای حصار گلستان – مشهد، نقشه گوگل؛ روی اسم روستا در خط زیر کلیک نمایید.

روستای حصار گلستان – مشهد 

یکی از مناطق زیبا و ییلاقی طرقبه را می توان رودخانه بسیار زیبای پنج دره آن معرفی کرد که از رشته کوه های بینالود و در امتداد آن از کوه های زیبای فلسکه جاری می شود. این رودخانه در طول مسیر از بین دره های پر پیچ و خم ارغوان عبور کرده و در ابتدای باغ های پنج دره در امتداد همان کوه جاری است و سپس به سمت بند گلستان جاری می شود.

رودخانه پنج دره در طول مسیر خود یک دره زیبا با طبیعت بکر و توریستی را به وجود آورده که ییلاق مشهدی ها به حساب می آید و بسیاری از افراد در این منطقه ویلا دارند. این رودخانه دارای طبیعتی سرسبز با آب و هوای بسیار فوق العاده می باشد.

دره ارغوان یا دشت ارغوان یکی از معروف ترین دیدنی های مشهد در طرقبه است و برای یک سفر یک روزه طبیعت گردی انتخاب خیلی از گردشگران است. همانند اسم دره سراسر منطقه درختچه های بنفش ارغوان روییده است. برای سفر به این دره که در طرقبه قرار دارد؛ اردیبهشت ماه  انتخاب خوبی است، ارغوان ها حسابی شکوفه زده اند و در خوش رنگ ترین دوره عمر خود هستند.

دشت ارغوان در 4 کیلومتری شهر طرقبه-مشهد قرار دارد. این منطقه ییلاقی علاوه بر درخت های ارغوان که نگاه هر بیننده ای را مسحور خود می کند، دارای چشمه ها و جویبارهای فراوانی ست و رودخانه ای با آبی زلال و خنک از میان آن می گذرد. وجود باغ های متعدد میوه، دامنه های سرسبز و برکه های کوچک نیز باعث زیبایی دو چندان دره ارغوان شده است.

دسترسی راحت به دشت ارغوان با دنبال کردن نقشه گوگل، روی اسم دشت ارغوان در خط زیر کلیک نمایید.

دشت ارغوان – مشهد

روستای نغندر مشهد از ییلاقات بسیار زیبای مشهد بوده که در فاصله 5 دقیقه ای از طرقبه قرار گرفته و یکی از جاذبه های اطراف مشهد محسوب می شود. این روستای زیبا با داشتن باغ های خوش آب و هوا، جاذبه های طبیعی و رستوران های به نام؛ میزبان بسیار خوبی برای گردشگران و طبیعت دوستان است.

روستای نغندر مشهد در دهستان دیدنی جاغرق قرار داشته و از بخش های شهرستان طرقبه می باشد. به علت قرار گرفتن نغندر در دامنه رشته کوه بینالود، اقلیم این منطقه سرد و کوهستانی است. درختان توت در این منطقه باعث شده تا شرایط بسیار مساعدی برای پرورش کرم های ابریشم در منطقه ایجاد گردد. وجود رودخانه و چشمه های پر آب، باغ های میوه و مزارع سرسبز روستا سبب گردیده تا این روستا به منطقه ای جذاب برای گردشگران تبدیل شود.

group3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *