هلدینگ گروه سه
هلدینگ گروه سه
هلدینگ گروه سه
خراسان رضوی ، مشهد

گزارش شاخص انتقال انرژی جهانی 2023

گزارش شاخص انتقال انرژی جهانی 2023

گزارش شاخص جهانی انتقال انرژی در سال 2023 از مجمع جهانی اقتصاد

گزارش زیر گزارش شاخص گذار جهانی انرژی در سال 2023 از مجمع جهانی اقتصاد است که توسط recordtrend.com توصیه شده است. و این مقاله متعلق به طبقه بندی: انرژی نو، گزارش تحقیق است.

با توجه به گزارش “ترویج تحول موثر سیستم انرژی” در سال 2023، با قیمت بالای سوخت، کمبود کالاهای عمده، اهداف آب و هوایی و عدالت انرژی، و پیشرفت کند در دسترسی به انرژی، تسریع در تحول جامع انرژی به یک وظیفه فزاینده فوری برای همه کشورها تبدیل شده است.

در طول دهه گذشته، این انجمن هر ساله گزارش شاخص تحول انرژی را برای انجام تجزیه و تحلیل محک در مورد تحول انرژی کشورهای مختلف منتشر کرده است. بر این اساس، انجمن و Accenture مشترکاً این گزارش ویژه را منتشر کردند که در آن پیشنهادات دقیق و مهمی برای دولت، بنگاه‌ها، مصرف‌کنندگان و سایر ذینفعان برای کمک به همه طرف‌ها در جهت ارتقای تحول سیستم انرژی ارائه گردیده است. در فرآیند مواجهه با نوسانات بازار انرژی، اولویت دادن به ارتقای تبدیل انرژی ارتجاعی و تحقق تنوع ساختار انرژی بسیار مهم است. این گزارش تاکید می‌کند که برای تسریع تبدیل به عرضه و تقاضای انرژی پاک، کشورهای بیشتری باید تعهدات الزام‌آور اقلیمی، ایجاد چشم‌انداز بلندمدت از سیستم‌های انرژی ملی و منطقه‌ای، جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در پروژه‌های کربن‌زدایی، و به مصرف کنندگان و نیروی کار کمک می کند تا فعالانه با تغییرات جدید سازگار شوند.

روبرتو بوکا، مدیر انرژی، مواد و زیرساخت‌های مجمع جهانی اقتصاد گفت: پنجره فرصت برای جلوگیری از جدی‌ترین پیامدهای تغییرات آب و هوایی به سرعت در حال بسته شدن است. کشورها ممکن است در آینده با رویدادهای مخاطره آمیزی روبرو شوند که خطر قطع زنجیره تامین انرژی را افزایش میدهد. در کوتاه مدت، تصمیم گیری در مورد شرایط اضطراری مانند امنیت انرژی، پایداری انرژی و مقرون به صرفه بودن دشوار است، اما ما باید تلاش خود را مضاعف کرده و از هم اکنون اقدام کنیم.

این گزارش همچنین موانع ساختاری را برای ایجاد تعادل در مقرون به صرفه بودن انرژی، امنیت، در دسترس بودن و پایداری نشان داد. این عمدتاً به دلیل تأثیر عوامل زیر بر سیستم انرژی است: افزایش تقاضای انرژی پس از همه گیری، تنگنای عرضه سوخت، فشار تورمی و تنظیم زنجیره تأمین انرژی ناشی از درگیری بین روسیه و اوکراین.

group3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *