هلدینگ گروه سه
هلدینگ گروه سه
هلدینگ گروه سه
خراسان رضوی ، مشهد

پیش به سوی انرژی پاک و تجدیدپذیر

پیش به سوی انرژی پاک و تجدیدپذیر

 انرژی پاک

انرژی پاک از سیستم های به وجود می آید که هیچ نوع آلودگی تولید نمی کنند، به ویژه گازهای گلخانه ای مانند Co2 که باعث تغییرات آب و هوایی می شود. بنابراین، انرژی پاک – در حال توسعه کامل – باعث پیشرفت برای حفظ محیط زیست و کاهش بحران با سوخت های تجدید ناپذیر مانند گاز و نفت می شود.

 

رایج ترین انواع انرژی پاک و نحوه عملکرد آنها

بیشتر انرژی های پاک نیز قابل تجدید هستند و در حال حاضر موارد زیر رایج ترین هستند:

1.انرژی باد

2.انرژی خورشیدی

3.انرژی آبی

4.انرژی حاصل از هیدروژن سبز

5.انرژی حاصل از زیست توده

6.انرژی زمین گرمایی

7.انرژی جزر و مد

8.انرژی هسته ای

 

آیا جهان برای مدل 100درصد انرژی های تجدیدپذیر (انرژی پاک) آماده است؟

دنیایی که فقط با انرژی های تجدیدپذیر کار می کند. آیا می توانید آن را تصور کنید؟ ما معتقدیم که این رویداد زودتر به واقعیت تبدیل خواهد شد. بله، ما خوشبین هستیم. ما متقاعد شده‌ایم که انتقال به مدل انرژی‌های تجدیدپذیر تنها راه رو به جلو است، اگر بخواهیم زندگی را آنطور که می‌شناسیم در سیاره زمین حفظ کنیم.

 

آیا می توانیم تمام انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کنیم؟

پاسخ کوتاه، “بله” است. اما این بستگی به کشوری دارد که در هنگام خواندن این مقاله در آن هستید. به عنوان مثال، اگر در حال خواندن آن در اسپانیا هستید، اخبار مثبت تر از این نمی تواند باشد. اخیراً، محققان خاویر سامانز و خولیو پاسکوال مطالعه‌ای را انجام دادند که در آن اساساً به این نتیجه رسیدند که با تکیه بر فناوری خورشیدی فتوولتائیک و باد، اسپانیا می‌تواند 100 درصد برق مصرفی خود را تامین کند .

خوشبختانه تغییر مدل انرژی منجر به رشد اقتصادی نیز می شود. بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، سرمایه‌گذاری 130 میلیارد دلاری در انرژی‌های تجدیدپذیر باعث افزایش 98 میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی جهانی می‌شود و تعداد مشاغل در این بخش را در 30 سال آینده به 42 میلیون نفر افزایش می‌دهد و به طور قابل توجهی بهبود می‌یابد.

در واقع تولید برق از منابع تجدیدپذیر در این کشور در مسیر درستی قرار دارد. انتظار می رود تا سال 2025، 50 درصد از تولید برق در اسپانیا تجدیدپذیر باشد.

با این حال، تولید برق تنها بخشی از انرژی مصرفی ما را تشکیل می دهد. تمام بخش‌های حمل‌ونقل، گرمایش و بسیاری از بخش‌های دیگر که هنوز با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند نیز باید گنجانده شوند.

 

انتقال انرژی باید بر چه چالش هایی غلبه کند؟

اگر می‌خواهیم به بلندپروازانه‌ترین هدف تعیین‌شده برسیم، انتقال انرژی تنها راه رو به جلو است: محدود کردن افزایش دمای سیاره به 1.5 درجه سانتی‌گراد بالاتر از سطوح قبل از صنعتی شدن. برای رسیدن به این هدف، ما باید انرژی های تجدیدپذیر را به مکان های بیشتری برسانیم.

همانطور که می دانیم بخش هایی وجود دارند که برق ندارند و با سوخت های فسیلی کار می کنند. بیشترین نماینده این بخش، حمل و نقل است. امروزه بیش از 2000 میلیون موتور احتراقی در سراسر جهان کار می کنند!

می دانیم که انرژی های تجدیدپذیر عمدتاً برق تولید می کنند. بنابراین اگر بخواهیم تمام مصرف خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کنیم، باید شروع به برق رسانی به چیزهایی کنیم که از انرژی استفاده می کنند.

group3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *